H1N1

 2009.11.16. 22:53

Én itt biztosan nem fogok vitaindítani.

Pontosan ugyanannyi érvem van a vakcina ellen, mint mellette.

Sok töprengés, ezer kérdés orvosokkal történő megválaszoltatása és utána olvasás után én azon a véleményen vagyok, hogy OLTATNI KELL.

Felnőttet, 2-3 év fölötti gyereket, időset, mindenkit, akinek nincs immunbetegsége.

De akkor ott a következő kérdés.

És a kismamák?

Szakember mondta, hogy kismamák leölt, vagy legyengített kórokozóval nem oltunk.

Szakember mondta azt is, hogy a kismamákra sokkal veszélyesebb a vírus, mint bárki másra.

A Szegeden kórházban fekvő (éppen annyi idős kismami, mint én) helyzete sem nyugtat meg.

Féltem Aprót!

Annyit küzdöttünk érte!

De ha spontán, első gyermekként érkezne, akkor is félteném.

Gabót is féltettem.

Most melyik ujjamat harapjam???

Ha nem oltatok, potenciális lélegeztetőgép-szökevényt csinálok magunkból.

Ha oltatok, akkor pedig azt veszélyeztetem, hogy az oltással ártok Neki.

Ne feledjük el, hogy a contergant is általánosan ajánlották annak idején a kismamáknak hányinger ellen, aztán megtörtént a baj...

Első benyomásom szerint DEHOGY OLTATUNK KISMAMÁT!!!

A vakcina kifejlesztése óta nem születtek még meg azok a gyerekek, akik anyukájának beadták az oltást terhesen.

Így nem is tudom, van-e lesz-e káros következménye.

De ugyanaz a cég állítja elő az oltást, aki a normál influenza ellenit is.

Csak tudják mit csinálnak.

A WHO is vészhelyzetet jelez!!!

Félek!

Mivel ártok többet?

Szeretném túlélni a várandósságot, szeretném felnevelni az egészséges gyermeke(i)met.

Olyan nagy kérés ez???

Most maszkot vadászok - mikroszálasat, mert annak még értelme is lenne...

Az egész család oltatott, csak Anyósom van még hátra, mert eddig antibiotikumot szedett.

Ma a Kisnyulakat is beoltották.

Olyan büszke voltam rájuk!!!

10, 8, 5 évesen egyetlen hang nélkül viselték.

Szóval kattogok a témán rendesen.

Szinte naponta átbeszéljük Vikivel mi a helyzet, a családban is folyamatos téma, mert aggódom.

Igazán nem tudom.

Most gyanús, hogy jönni fognak a kommentekben az OLTASS, a NEHOGY OLTASS, az ÉN NEM OLTATNÉK meg persze a MÁR BE IS ADATTUK vélemények.

Mondom, hosszan tudnám én is taglalni a MIÉRT IGEN és a MIÉRT NE oldalon lévő indokokat.

Az lenne a jó, ha jönne egy doki, aki átvállalná a döntés felelősségét és megoldaná egy pillanat alatt.

Persze mindenképpen azt kellene megígérnie, hogy mindketten egészségesek leszünk.

Nyilván be is kellene tartania az ígéretét.

Ismer valaki ilyen dokit???

Amúgy meg doga, doga...

Feszült vagyok.

Címkék: oltás

A bejegyzés trackback címe:

https://vianya.blog.hu/api/trackback/id/tr176492477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emma 2009.11.16. 23:40:16

Ugyanezzel a címmel írtam én is ma egy posztot. :D Nem mondok semmit,hogy oltassneoltassénmármegtettem,mert nem szeretnéd,meg érthető is.:) Dokik sajnos nem foglalhatnakállást,bártehetnék,akkor én sem dilemmáztam volna eddig,bármost sem vagyok biztos a dolgomban,ahogy senki szerintem. Van nekem egy WHO-s állásfoglalásom,szakembereknek írták (a védőnőmtől kaptam), első ütemben javasolják oltani egyebek között a várandós anyákat és azokat,akik gyermeket terveznek. Tudom,hogy ezzel nem léptél előrébb... De gondoltam,megosztom veled. (Ha privátban adsz egy elérhetőséget, és szeretnéd, átküldöm neked az egész anyagot. )

Kriszta 2009.11.17. 09:40:01

Nem irigyellek! Én az első megérzésem alapján döntöttem! Általában ez úgy hangzik, hogy nem elég alaposan vettem figyelembe minden tényezőt, de ebben az esetben kicsit olyan Dr. house-osan érzem magam:Mindenki hazudik! Ezért inkább bízom a megérzéseimben. Mert anya vagyok, mert nő vagyok! Mert hiszem és tudom, hogy mi nők genetikailag rendelkezünk olyan ősi bölcsességgel, ami a legmélyebb, legmegbízhatóbb, és extrán erősen és jól működik, ha a gyermekünk védelméről van szó! De ha már döntöttem, akkor hiszem, hogy ez volt a jó döntés és kiállok mellette. Vállalom a felelősségét! Ettől emberi és felnőtt az életünk! Azt meg csak remélni tudom, hogy a dönésem következménye nem egy fájdalmas tanulási út lesz. Úgyhogy megértelek! Mert neked kell döntened. És ami még durvább, hogy a következményét is neked kell elszenvedned vagy élvezned. De azt gondolom, hogy ha egy nyugodt, ellazult pillanatodban felteszed magadban a kérdést, akkor a számodra megfelelő választ fogod kapni! Esetleg kérdezd meg róla Aprót!!! És ez nem vicc!!!! Főleg azért nem, mert róla is (vagy főleg róla) szól a dolog! És abból, amit eddig rólatok tudok, biztos vagyok benne, hogy tudod, hogy hogy használd azt a bölcsességet, ami a tiéd és ami az Apróé! Higgy magatokban!!! Az eddig összeszedett információk mind csak külső dolgok, alapok lehetnek a döntéshez. De a válasz benned van! Benned és Apróban! Ti együtt tudjátok!!!!!

Vianya 2009.11.17. 10:09:08

Egy kommentben add meg az e-mail címed, mert azt én látni fogom, amikor az e-mailemre továbbítja a rendszer. Úgy akkor már levelezhetünk. Jó? Kriszta! Köszi a gondolatokat. Megfogadom.

Emma 2009.11.17. 10:12:43

Oké, ez az egyszerű megoldás nem jutott eszembe... ;-) %redface%

Agi 2009.11.17. 12:02:34

Ha szeretnél venni maszkot a Zárda utcai patikában árulnak (vagyis múlt héten még volt), de azt nemtom, milyen fajta. Mi olyat vettünk, mikor Ukrajnából bizonytalan hírek jöttek az ottani influenzával kapcsolatban.

Kendemami 2009.11.17. 15:11:21

Nem fogok agitálni én sem :) Azt mondom, az a jó döntés, ami téged megnyugtat. Kerestél egy orvost aki megmondja a tutit. A szegedi Nőiklinika vezetője, dr. Pál Attila azt javasolta, a kismamák inkább a környezetüket oltassák be. Ahogy olvasom, ezen a téren Te már jól állsz :)))
süti beállítások módosítása